Saturday, July 6, 2013

Petua mengurangkan sakit terseliuh dan mengurangkan keretakan tulang.

Saya seorang surirumah tangga yang agak sibuk melayan kerenah baby dan melakukan kerja rumah. Pernah sekali ketika mendukung baby saya jatuh terjelupuk di tangga. Alhamdulillah baby saya masih dalam pelukan saya. Tapi kaki kiri tak dapat diselamatkan kerana dah terpeleot (bahasa saya huhuhu). Anda mesti pernah mengadapi keadaan seperti ini buka? Kalau dah terseliuh, kita sudah tentu berasa sakit berdenyut dan sukar untuk melakukan kerja.

Selepas berurut, kaki saya masih sakit berdenyut kembali. Makcik tukang urut risau dan dia telah membalut kaki saya dengan ubat buatannya. Tetapi makcik mengatakan ini bukan ubat tapi bahan biasa yang mampu melegakan sakit terseliuh dan keretakan.

Pada keesokkan harinya saya dapati kaki saya sudah boleh berjalan seperti sediakala... Alhadulillah... di bawah merupakan resepi petua tersebut:

Bahan2:
Kulit kayu manis (dikisar menjadi halus)
Madu tualang
Telur ayam kampung

Cara2:
Kesemua bahan digaul bersama-sama (kuantiti bahan tidak dinyatakan kerana ikut keparahan bahagian kecederaan. Jika bahagian kaki buat sedikit kalau bahagian pinggang bayakkan kuantitinya.) Kemudian letakkan dikawasan kecederaan sepanjang malam dan bilas keesookkan paginya. Insyaallah...

Disamping itu, saya juga mengamalkan Pil Minda Intel sebagai suplemen kerana ia juga membantu melancarkan pengaliran darah saya juga menguatkan tulang.
Produk ini telah dihasilkan oleh Dato Dr Syed Ahmad Syed Samsuddin Al Saggof ikon pidato Malaysia sila klik sini untuk maklumat lanjut mengenai beliau.
Cara Penggunaan:
Pelajar/Dewasa: 2 biji  2 kali sehari. Kemam sahaja. (120 biji)
Harga: RM100
Sebarang pertanyaan sila call/sms/whatsapp Rina 0132504756

No comments:

Post a Comment